Ziyaretçi Defteri
Site Yöneticisi - MelbourneApril 17, 2010, 8:39 am
Evet. Gördüğünüz gibi sitenin yazarı ve sahbi VEYİS HAYDARDEDEOĞLU'dur. Siteye katkıda bulunan değerli yazarlarımızda var. Lütfen okuyun ve okutun.
HüseyinApril 16, 2010, 11:06 pm
Degerli arkadaslar, Almanya`nin Düsseldorf Kentinde Düsseldorf Ülkü Ocagi`nin düzenledigi bir Konferans olacaktir.
Konferans`a Düsseldorf Ülkü Ocagi, Alevi Dernekleri Genel Baskani, Alevi dedeleri ve Konusmacilar katilacaktir.
Bu Konferans Türkiye ve Avrupada ilk olacaktir.
Bütün Ülkücüler ve canlar davetlidir.
Adres.: Düsseldorf Ülkü Ocagi
Kölner Str.146
40227 Düsseldorf
Saat.: 17-19 arasi
Tarih.: 24.04.2010
Hüseyin Durukan
haydardedeliApril 16, 2010, 7:28 am
sorular ve cevaplarda belirtiğim gibi yazılarıma cevap bekliyorum ÖZLÜK
sonerApril 15, 2010, 9:07 pm
isim yok soner ,unutmuşum isim yazmayı...
Ìsim YokApril 15, 2010, 9:07 pm
Melbourne = Veyis HAYDARDEDEOĞLU musunuz ?
Site Yöneticisi - MelbourneApril 14, 2010, 5:42 pm
Sevgili Soner can, biliyorsiniz ki, İslam dünyasının %90'i Kuranı kerimi anlamadan yani kulak kültürüyle ezbere bilen bir toplum. İnancını ezbere bilen bir toplumdan din bilimi konusunda yorum beklemek elbette doğru olmaz. Kanıtı olsa da olmasa da şartlanmış bir defa. Diyanetin hazırladığı ve milli eğitim bakanlığının oluruyla okullarda verdiği din derslerine anlamadan inanmak zorundadır. Eğer bir din, devletin idaresindeyse bunun adı laiklik değil doğrudan din devletidir. Hoşca kalın, dostca kalın, mertce kalın, sevgiyle kalın.
sonerApril 14, 2010, 2:36 am
sünniler kanıtı nerde uydurmayın gibi şeyler söylüyolar halbuki onalrın anlattığı miraç olayınında kanıt yok. bunlara ne cevap vermemiz lazım lütfen yardım olun...
Site Yöneticisi - MelbourneApril 12, 2010, 7:54 pm
Sevgili Soner can, bulunduğumuz ülkede paskalya tatili nedeniyle bilgisayardan biraz uzak kaldık. O nedenle sitede yanıt vermekte geciktik. Sorunuza gelince, Miraç bildiğiniz gibi Arapça bir kelimedir ve Hakla buluşma anlamına gelir. Yani Hz Muhammed'in hakla buluştuğu gün demekdir. Sünnü İslamda yılda bir gün kutlanır. Oysa, Hz Muhammed'in henüz peygamberlik arefesini yaşadığı dönemde Hz Ali kırklar cemini kurmuşdur. Cem, cem olma öz Türkçe bir kelimedir ve ''Hakla buluşma, hakla bir bütün olma'' anlamına gelir. Alevilikde hakla buluşma yılda bir defa değil, Birlik Cemi, Sohbet, Görgü, Musahiplik, Adak ve Abdal Musa Cemleri gibi hakla buluşma günlerinin sayısı çokdur. Sanırım sorunuzun yanıtını siz daha geniş anlamda algılarsınız. Hoşca kalın, dostca kalın, sevgiyle kalın. Kadim erenlerin demine devranına hüüü..
sonerApril 2, 2010, 12:18 am
isim yok benim pardon ismimi yazmamışım :S soner
Ìsim YokApril 2, 2010, 12:17 am
Bende bişey sormak istiyorum. Mirac olayı sunnilerde farklı bizde yani alevilerde farklı hangisi doğru objektif bakmak gerekirse ?????? lütfen cevaplayın bu sorumu ?
sonerApril 2, 2010, 12:16 am
Çok güzel bi site yeni neslin eskiler gibi fazla bilgisi olamdığı zamanlardayız o nedenle faydalı bir site olmuş diğer arkadaşlar, canlar gibi sizi tebrik ederim böylesine gerekli bi site için...
Azmı GünMarch 26, 2010, 10:56 am
Sayın Nihat bey, sitede yalnız hatayı mı okudunuz, başka ilginizi çeken bir şey yokmuydu. Bu site kadar kaliteli başka bilgi kaynağı gösterirmisin lütfen. Birçok alevilik sitesi var ama kalite yok, yeterli bilgi yok. Bu sitede yararlandığın bilgiden de bahsetseniz olmaz mı. Ne dersiniz?
Site Kürsüsü - MelbourneFebruary 23, 2010, 6:12 pm
Sevgili Nihat, bir yanlış ikinci bir yanlışlıkla düzeltilmez. İkazın için teşekkür ediyorum. Ancak öznel isimlerden sonra " i " veya " ı " harfler hangi kültürden kaynaklanıyor onu bilmek gerek. Doğrusu bu tür yazılan isimler veya kelimeler Türkçe değildir. Bu konuda Ana Sayfada bir yazımızı siteye tekrar koydum. Lütfen oku "Türkçe Nasıl Kirletildi?" ve kirletenlerin kim olduğunu orada göreceksin. Sevgilerle..
nihat örnekFebruary 23, 2010, 3:39 am
siteni okumaya başladım ilk dikkatimi çeken hatanı görüpte söylemez isem yanlış olur haydar sultan yazışın yanlıştır. haydar- ı sultan yazılmaz
Seyit GezekFebruary 16, 2010, 9:50 am
Sevgili site yoneticisi canlar;
Yaptiginiz bu çalismalarinizdan dolayi sizleri kutluyorum. Halkin en buyuk eksikliginin bilgi oldugunun farkina varip boyle bir site araciligi ile halki bilgilendirme halka ve Hakk'ka en buyuk hizmettir.
Emeginize saglik.
Hizir yardimciniz olsun.
Seyit Gezek
Site YöneticisiFebruary 13, 2010, 10:41 pm
Sevgili Gürol can, sizin gibi gerçekleri öğrenme gayreti gösterenler sayısal olarak çoğaldıkca özümüzü bulmaya daha çabuk ulaşırız. Size düşen görev bu siteyi okumaya devam edin ve okunması için yakınlarınıza ve tanıdıklarınıza tavsiye edin. Hoşca kal, dostca kal. Gerçeklerin demine devranına, yüce erenlerin yoluna hüüü...
gürol özcan yozgatFebruary 12, 2010, 7:01 am
slm abi ben yazdıklarınızı begendim size canı gonulden teşekkür ediyorum sizler sayesinde bilgi ediniyorum ne oldugumu ogreniyorum allah razı olsun hepinizden yazılarınızın devamını bekliyorum allah a emanet olun
metinunverFebruary 6, 2010, 11:46 pm
Sevgili site yöneticisi,teşekkür ederim. Dediğiniz bölümleri okudum. Yazdıklarınıza katılıyorum.Saygılar , hoşça kalın.Sitenizi beğendim.Çalışmalarınızda başarılar diliyorum.
Site YöneticisiFebruary 5, 2010, 6:29 pm
Sevgili Metin can, herşeyden önce namaz ve ibadet arasındaki bilimsel ayrışımı bilmemiz gerekir. İbadet tanrıyla bütünleşme, yaratıcıyla gönül alışverişi yaparak insanı kamil donunda hakk için hakka ulaşmaktır. İbadeti istediğin yerde yapabilirsin. Namaza gelince, Arap dünyasında eksik olan bir tembelliği gidermek için Peygamber tarafından hükmedilmiş bir kültür fizik, dış temizlik ve beden terbiyesidir. Bu terbiye içinde Camiler seçilmiş. Verdiğim sayfaları okumuş olsaydınız Camiler önceden halk evleri olarak kullanılıyordu diye yazılı. O çağda Hz Ali ve diğer imamların Camilere gitmeleride pek doğaldır. Haa.. Cemevleri yeterli mi? Dara çekilme hakkıyla ve nitelikli mi? Elbette hayır... Ancak 460 yıllık Osmanlının Araplaştırma baskısı ve yok edilme düzeni altından kalkma kolay mı? Elbette hayır. Alevilik senelerce asimilasyona uğradı. Sünnü kalem ustaları tarafından da yazıldı çizildi ve yakıştırmalar yapıldı. Yanlışlar, ancak doğru olanları araştırmakla düzelecek. Yorum size ait. Gerçeklerin demine devranına hüü.. Hakca kalın
metinunverFebruary 5, 2010, 8:52 am
Özür dilerim, isim yazmayı unuttum.İsim yok konulu mesaj bana ait.
Ìsim YokFebruary 5, 2010, 8:50 am
Cevap yazdığınız için teşekkür ederim. Nehc'ül Belağa da 14. bölümde : Ve namaz kılmaktır, çünkü bu dinin esasıdır. yine sayfa 294 de Allah için namazı bırakmayın,çünkü o dininizin dirediğidir, yazılı .Alevi inancında Hz. Ali'nin yeri tartışılmaz.Hz.Ali namaz kılın diyor ve namazı bırakmayın diyor. Bizimde Hz.Muhammedin beş vakitte mescitte sadece farzlarını kıldırdığı gibi kılmamız gerekmiyor mu? Cami olmasa bile ev de kılabiliriz.Yanlış mı düşünüyorum.Ayrıca bugünkü Cemleri yeterli görüyor musunuz.Dara çekilme hakkıyla yapılıyor mu?Cem'e katılanlar Cem'e girme niteliklerine uyuyor mu? Sevgiyle kalın.
Site YöneticisiJanuary 31, 2010, 11:01 am
Sevgili Metin can, sorunuzu ve niçin sorduğunuzu çok iyi anlıyorum. Elbette 460 yıl Arab İslamiyeti etkisinde kalan bir nesilin neden böyle bir soru sorması hiç yadırganmaması gereken gerçekdir. Sorunuzun cevapları uzun uzadıya verilmektedir. Önce yan tarafda gördüğünüz Ahmet Yesevi, sonra Hacı Bektaş daha sonrada ana sayfada Aleviler neden camiye gitmez konularını okuduktan sonra verilen bilgilerden tatmin olmazsanız lütfen tekrar yazınız. Gerçeklerin demine devranın hüüü...Hoşca kalın, hakca kalın..Veyis Haydardedeoğlu
metinunverJanuary 29, 2010, 8:46 am
Cevap yazdığınız için teşekkür ederim.Birkaç sorum olacak. Cevaplarsanız sevinirim.Şeriat kapısının iman ve ilim öğrenmekten sonraki makamı ibadet.Bu makamın içerisinde namaz kılmakta var. Kuranda namazla ilgili ayetler:Nisa.103,Hud:114,Rum:17 ve 18 ,Bakara 238.Kuranda namaz kılın diyor.Hz. Ali namaz kılıyor.Mescitte şehit edildiği biliniyor. Benim anlam veremediğim şey neden bizim insanımız namazdan kaçıyor.Namaz kılmanın yanlışı nerede?Ayrıca Kuranı okuyup ona göre ibadet etmemiz gerekmiyor mu?Ben Kuranın Türkçesini çok okudum.Tek kaynaktan değil. Benim evimde 6 farklı alimin Türkçe meali var.Hz. Ali Kuranı ezbere bilen ve ona göre ibadet eden birisi değil mi? Bizlerde namaz kılsak, Kuran okusak ve Cem yapsak olmaz mı? Sevgiyle kalın.
Site YöneticisiJanuary 28, 2010, 7:17 am
Sevgili Metin can, söylediklerinize katılıyorum. Sünnü iktidar Aleviliği kirletiyor. Aleviliği bilmeyen Alevilerde onlara malzeme veriyor. Dört Kapı, Kırk Makam Nedir, bizim ön sayfamızda geniş ve kültürümüze yakışır şekilde verilmişdir. Lütfen okuyun ve okutun, gençlere dağıtın. Hoşca kalın, dostca kalın, sevgiyle kalın.
metinunverJanuary 28, 2010, 12:42 am
Alevilikte ibadet konusunda daha fazla bilgiler koyun.Çünkü Alevi gençleri bugün okullarda hanefi mezhebinin etkisinde kalarak yetişiyorlar.Kendi ana ve babasındanda birşeyler öğrenemedikleri içinde ikilem yaşıyorlar.Birde 4 kapı 40 makam denilince ne anlaşılıyor. Cemlerde bu soru geçiştiriliyor. Gençlere iyice açıklanmalı.Ben Samsundaki Alevi köylerinin çoğunda kendi inancını bilmeyen ve yaşamayan insanların çoğaldığını üzülerek gördüm. Gençler Dedelerden aldıkları cevapları yeterli görmüyorlar.Bu konularda birşeyler yapılmalı.Yoksa bu insanlar Aleviliklerini bırakacaklar.
Veyis HaydardedeoğluJanuary 27, 2010, 10:17 pm
Ahmet'ciğim, diğital kamerası olan gençlerimiz köyün güzel bölümlerini çekip, köyümüzden kesintiler halinde resimleri İletişim e-posta sayfası aracılığıyla bize iletsinler. Türbe'de kruban kesip pişirip yiyen ziyaretcilerin resim ve isimleriyle de çekim yapılabilir. Ayrıca, köyde yapılan Cem görüntülerinden ve Dede ve Rehber postunda oturanlardan kısa söyleşi yapılarak bize iletirseniz bunlarıda sayfamıza koya biliriz. Size bu kutsal görevi üstlenmek düşerse, uzakları yakın yapabiliriz. Öptüm
ahmet özlükJanuary 27, 2010, 7:08 pm
köyümüzün dediğiniz gibi 22 bin km uzaklıktan tanıtmaz onur ve gurur verici. Buradakilerin yapamadıgını siz ordan yapdınız ya gercekden kutlarım sizi biz de elimizden gelenin en iyisini yaparız tabi...sizlere yardımcı olabilirsek ne mutlu bize..antalyadan avusturalya ya saygı ve sevgiler ile dosca kalın...
Veyis HaydardedeoğluJanuary 27, 2010, 8:31 am
Sevgili Ahmet, iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Elbette daha çok resim koymak isteriz. Ancak 22 bin km uzakdan bukadar başarabiliyoruz. Siteye yeni bir bölüm açıp köyümüzün gençlerinden gelecek fotoğrafları koymaya çalışırız.
Tabi ki, bu isteği oradan yönlendirmek için elçilik görevi sizelere düşüyor. Gözlerinden öptüm.
ahmet özlükJanuary 27, 2010, 2:13 am
siteniz güzel olmuş ama Veyis bey bir haydarsultan lı olarak köyümüz hakkında daha fazla fotograf,bilgi,vs,koysanız daha iyi olurdu bence başarılar dilerim..
ğzlüçayırdan h .yJanuary 26, 2010, 12:19 pm
Tüm alevilerin yeni yılını kutlar sağlıklı ve başarli olmasını dilerim